سفرنامه

خوب درمورد ارمنستان راستش این كشور در شمال ایران واقع شده و سه همسایه عمده اون ایران آذربایجان و تركیه هست….در یك روز خوب تو سال 1384 از افكار بعد از ظهر سه مرد چرت آلود تصمیم گرفته شد بریم اونطرفا…

من و دو تا حسین دیگه قرار گذاشتیم بریم … خوب تا پاسپورتها آماده شد و مرخصیها جور شد خورد به ماه رمضون و مهرماه ….. از عسلویه هوایی رفتیم تبریز اونجا یه ماشین گرفتیم دربست تا مرز نوردوز اما اینو بگم نزدیك جلفا به سرمون زد بریم آذربایجان یا نخجوان یا اینكه بریم تركیه اما دست آخر همون ارمنستان تصویب شد رسیدیم مرز 18000 تومن دادیم و راننده با حال تبریزی یه تشكری كرد و رفت وو

با پرداخت 5000 تومن عوارض خروجی از مرزبانی ایران رد شدیم حدود ساعت 4 بعدازظهر به دم مرزبانی اونها رسیدیم بدو ورود 2 تاكاغذ دادن دستمون كه همش روسی بود و یا ارمنی!!!!! وقتی به طرف گفتیم اینها را چه جوری پر كنیم ..روسی جوابمون داد ، خلاصه یه خانوم مهربون ارمنی كلی كمكون كرد

رفتیم فرمها با پاسپورت به همراه نفری 30 دلار بابت ویزای یكبار ورود 21 روزه دادیم 2 ساعت طول كشید تا ویزا آماده شد.. یه بار روسها كنترلمون كردن یه بار ارمنیهاوو 5 بار ثبت كردن مشخصاتمون را.. خوب تعجب نكنید اینها سوغات كمونیست هست…

بالاخره از مرز رد شدیم حالا صفی از ماشینهای آخرین مدل تشضكیل شده بود عموما نیسان ‍ ژاپن ..100 دلار دادیم تا ایروان دیگه از خستگی مردیم تا صبح كه رسیدیم اونجا خوابیدیم ... راننده مارو برد یه پانسیون كه اونجا هم گرفتیم خوابیدیم تا 10 صبح

فرداش رفتیم دنبال هتل اولش فكر میكردیم ارمنستان یه كشور بدبختیه بعد متوجه شدیم نه ماشینهای مرسدس و لادا اونجا با هم به خوبی مدارا میكنند....

هتل 5 ستاره واسه یه اتاق 3 تخته میخواست مارو 175 دلار واسه هر شب پیاده كنه ما هم قرارمون به یه سفر ارزون بود رفتیم....

خلاصه هتل پتاك بود و ما با شبی 25 دلار و یه 300 درام (واحد پول اونها) هركدوم صاحب یه اتاق دو نفره شدیم با تلویزیون و آب گرم دائم .. توجه كنید كه در ایروان آب همیشه نیست و باید جاهایی را واسه اقامت پیدا كنید كه آب دایمی داشته باشه...

در ایروان شما با یه معماری كاملا روسی و ادمهای مهربون مواجه میشید اما یادتون باشه توی این كشور كمتر كسی انگلیسی بلده و سعی كنید بازم كمتر دنبال هموطن باشید چون سه سوته سر كیسه خواهید شد..

اونجا ما با پانتومیم مشكلاتمون را حل می كردیم واقعا خنده دار بود...

یه میدون دارن كه ترجمه اون میشه میدان جمهوری.. همه چی اونجا هست...

اطراف این میدون دیسكو ، بار، رستوران، موزه و.... پیدا میشه

كاسكده را حتما برید كه ترجمه اون میشه 1000 پله جلوش یه محوطه خیلی زیبا ست ما پله ها را شمردیم نزدیك به 900 تا بوذ هاها اما برگشتن از پله برقی اومدم چون نفسم بند اومده بود اونجا تو هر طبقه یه نمایشگاه بود

پایین هم چند تا تریا خیلی باحال بود كه جون میداد واسه تنبلی .. بشینی و از آفتاب لذت ببری

روبروی كاسكده یه كنسرت هال خیلی جالبه كه چند سالن داره موسیقی كلاسیك ، ارمنی ،اپرا و روسی با هم اجرا میشن

تا یادم نرفته بگم تاكسی اونجا 1000 درام هست تقریبا 2000 تا 2500 تومن خودمون اما یه ون دارن به اسم ماشوتكا كه كرایه اون 10 تا 25 درامه یعنی اگه مسیرها را بدونید واقعا مفته

اگه تابستون گذارتون به اونجا افتاد دریاچه سوان را فراموش نكنید حدودا 40 كیلو متری ایروانه واقعا یكی از زیباترین و تمیزترین دریاچه های دنیاست اصلا از دست ندینش پلاژهای زیبا و مناظر بكر

عمارت اچمیازین را هم برید یه كلیسای قدیمی با معماری منحصر به فرد یه مقدار از ایروان دوره

ارمنستان فقط یه سوغاتی داره كه اونهم را نمیتونید به ایران بیاورید.... مشروب

اگه بتونید یه ارمنی یا یه نفر كه روسی یا تركی بلد باشه با خودتون داشته باشید واقعا محشر میشه چون مشكل زبان خیلی ازاردهنده هست

ارمنیها دختران بسیار خوش قیافه   و خوش اندام اما در عوض مردان تنومند اما  بد قیافه داره

یك هفته واسه ما خیلی زود سپری شد اما یادتون باشه ارمنستان برای خانمهای ایرانی كه عاشق خرید كردن هستن جای مناسبی نیست و زود خسته میشن

[ چهارشنبه 1 مهر 1388 ] [ 10:56 ق.ظ ] [ mohammad ad ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.