سفرنامه

باز یک دفعه هوس یک مسافرت به سرم زد . البته این دفعه شرایطم فرق می کرد (البته شرایط همسرم ) لذا  انتخاب برام محدود بود و به خاطر این موضوع باید جایی می رفتیم که بیشتر حالت استراحتی داشته باشد و یک هفته ایی فقط استراحت کنیم نه زیاد راه بریم - خرید زیاد نکنیم و فقط و فقط استراحت و ریلکس کردن خلاصه با دو تا از دوستان صمیمی همراه خانواده هاشون که اونا هم از من بیشتر پایه مسافرت بودن  مخصوصا رضا كه اونم فقط پایه استراحت بود هماهنگ کردیم . و طبق معمول گرفتن تور و هتل افتاد با من .

كشورتركیه (شهرهای مارماریس - آنتالیا – كوش آداسی )و كشور قبرس و بلغارستان مد نظرمون بود چون هتلهاش خدمات ALL و UALL ارائه می كردند . وقتمون هم كم بود و می خواستیم حتما قبل از تابستون و تو همین خرداد ماه سفرمون رو بریم قیمتها هم سریع داشت بالا می رفت . تو تحقیقاتم از اینترنت و دوستانم كه قبلا رفته بودن و اون هم دو سه بار به این نتیجه رسیدم كه آنتالیا كیفیت هتلهاش با توجه به بودجه ما بهتر از قبرس و بلغارستان هست . حالا قسمت مشكل انتخاب هتل بود كه خیلی متنوع هست تو آنتالیا . البته به من پیشنهاد داده بودن كه فقط هتل ۵ ستاره بگیرم ولی ۵ ستاره هاش هم خیلی زیاد بود من هتل ۵ ستاره ایی می خواستم كه اولا حتما ساحل اختصاصی داشته باشه - استخرهای تمیز و بزرگ همراه با پارك آبی داشته باشه - منظره و ویو خوبی داشته باشه- اتاقهای تمیز و خدمات انیمیشن و پذیرایش كامل باشه چون می خواستیم یك هفته ایی فقط تو هتل باشیم و استراحت كنیم .با همه این شرایط قیمتش هم مناسب باشه

بعد از كلی سرچ اینترنت و پرس و جو از دوست و آشنا و تلفن زدن به آژانسهای مختلف و قیمت گرفتن و خوندن نظرات مسافرها خارجی تو سه تا سایت http://www.booking.com وwww.tripadvisor.co.uk و http://www.holidaycheck.com  كه حتما به دوستان پیشنهاد می كنم هر هتلی تو هر جای دنیا كه قصد رفتن داشتین قبلش هتلتون رو تو این سه تا سایت چك كنید و امتیازهایی كه مسافرهای قبلی كه به اونجا رفتن و نظراتشون رو همچنین عكسهای كاملی از هتل و غیره رو مشاهده و مقایسه كنید كه فكر كنم تو انتخاب خیلی بهتون كمك می كنه برای من كه خیلی كارآمد بود البته در نظر داشته باشید كه سطح توقع مسافرهای اروپایی و آمریكایی از هتلها و امكاناتش خیلی بیشتر از ماست  که اینو بعدن فهمیدم . ولی باز نظراتشون و عكسهاشون كه از هتل گرفتن خیلی می تونه كمك كنه در انتخاب . اگه مشكل زبان هم داشته باشید خیلی راحت از طریق ترجمه گر گوگل یا  هر مترجم دیگه ایی می تونید مشكلتون رو حل كنید ولی در كل باید رو این موضوع وقت بذارید كه فكر می كنم ارزش وقت گذاشتن رو داشته باشه با توجه به هزینه و زمانی كه صرف می كنید.

بنده هم در آخر به این نتیجه رسیدم كه هتل تركیزبلدیبی turkiz beldibi تو منطقه بلدیبی كمر رو انتخاب كنم و رو این هتل قیمت بگیرم (البته مسلما هتلهای بهتری هم هست كه هزینه بیشتری طلب می كنه ) ولی در كل احساس خوبی داشتم از انتخابم تا ببینیم بعدا چی میشه  .

كلا ما ۶ نفر بزرگ سال بودیم با دو تا دختر و پسر۲.۵و۶ ساله برای ۱۸ یا ۱۹خرداد از چندین آژانس قیمت گرفتم . تورهای آنتالیا آفرهای خوبی می زنه بعضی وقتا كه نزدیك به تاریخ سفر می تونید تخفیف خوبی بگیرید من هم بالاخره با یك آژانس به توافق رسیدیم و ۶ شب اقامت تو هتل با پرواز اطلس جت رو به قیمت نفری ۱۲۲۵۰۰۰ تومان برا ۱۹ خرداد ماه ساعت ۳ صبح  OK كردم و باید تا ۲ روز دیگه خودمون رو برا سفر آماده می كردیم .

روز سفر فرا رسید ما 3 خانواده بودیم كه هر كدوم یك بچه همراهمون بود البته كوچولو ما اون موقع هنوز تو شكم مامانش بود و 3 ماهش بود . ساعت 12 رسیدم فرودگاه امام و بعد از 8 ساعت تو راه بودن خیلی خسته شده بودیم . ساعت 3 بامداد هم پروازمون بود . فرودگاه به نسبت قبل كه اومده بودم خیلی خلوت تر بود  . تو نماز خونه یكم استراحت كردیم تا گیت باز شد و رفتیم كارت پرواز گرفتیم . از قبل تو شهرمون خروجی ها پرداخت كرده بودیم و حواله 400 دلارهر نفر(خدا بیامرزه !) رو هم گرفته بودیم كه بعد از خروج از بخش ترانزیت و مهر شدن پاسبورتها  از بانك ملی طبقه پایین گرفتیم . پروازمون با هواپیمای اطلس جت بود كه وقتی اعلام شد رفتیم برای سوار شدن به هواپیما . با اینكه پرواز خارجی بود ولی  ظاهر هواپیما و كیفیتش با پروازهای ماهان فرقی نداشت و به نظر پایین تر بود (به غیر از مهمانداران كه توشون هم ایرانی و هم ترك بود و لباسهای فرم قرمز تنشون بود و حجاب نداشتند )  تو هواپیما با صبحانه پذیرایی كردن و ما هم خسته خوابمون برد . ووووو یك دفعه انگار هواپیما از هم پاشید از خواب پریدیم . جریان این بود كه هواپیما در شهر غازی آنتپ فرود اومده بود و این طور فرود اومدن ها مخصوص خلبان های ترك هست مثل اینكه  واقعا افتضاح بود و اینجا  به خلبان های هموطن خودم افتخار می كنم با اون شرایط تحریم تو ایران . یك ساعتی مثل اینكه تو غازی انتپ بود بنا به دلایلی كه خودتون می دونید و دوباره به سمت آنتالیا پرواز كرد و موقع فرود تو آنتالیا هم مثل فرود قبلی خیلی بد نشست .

از هواپیما بیرون اومدیم ساعت حدود 7 بود هوا اون موقع سال خرداد ماه اول صبح یك خورده سرد بود ولی پاك و تمیز . فرودگاه آنتالیا شیك و تمیز بود . بارها رو تحویل گرفتیم و لیدرمون رو هم كه خانمی بود خیلی راحت پیدا كردیم و سوار اتوبوسی شدیم كه برامون اومده بود . اتوبوس پر شد خیلی دوست داشتم هتلمون رو ببینم . چون این هتل با نظر و تحقیق من رزرو شده بود . از فردوگاه تا هتل 40 كیلومتری راه بود كه از داخل شهر گذشتیم كه توضیحاتی رو هم داد برامون بعد وارد منطقه كمر شدیم كه دریا بود و جنگل و كوه و خیلی زیبا  . تو مسیر مسافرها رو تو هتلهای مختلف پیاده كرد كه 4 ستاره بودن مثل مجیك سان و ..... كه ساحل اختصاصی نداشتند و ... (كلا به نظر من تو انتالیا هتل 5 ستاره به پایین نگیرید برای راحتی خودتون و همراهاتون از همه لحاظ ......) در آخر فقط گروه ما بعلاوه یك خانواده 3 نفری دیگه كه از همدان بودند تو اتوبوس موندیم و وارد منطقه بلدیبی شدیم یك خیابون زیبا با كلی مغازه های رنگ و وارنگ وارد محوطه هتل شدیم ما رو راهنمایی كرد به لابی هتل از همون اول یكم خیالم راحت شد چون هتل تا اینجا خوب بود . رو مبل نشستیم تا كارهای پذیرشمون رو انجام بده . اومد و به دست هر كدومون یك دستبند بست كه با اون می شد از همه امكانات هتل استفاده كنیم . و یك سری تورهای پیشنهادی رو ارائه كرد كه هیچ كدومشو نخواستیم !! چون فقط اومده بودیم استراحت و اگه جایی هم می خواستیم بریم خودمون بلد بودیم .

هتل تركیز بلدیبی hotel turkiz beldibi

برای صبحانه رفتیم طبقه پایین كه رستوران بود و روبروش باغ و استخر و دریا . صبحونه كامل بود و هر چی می خواستی روی 3 ردیف میز بلند داخل سالن بود . تو بیرون رستوران هم املت و میوه سرو می شد هوا عالی و گرم بود . با وجود خستگی بعد از خوردن صبحانه اتاق هامون رو هم تحویل گرفتیم كه رو به باغ بود برای اتاق رو به دریا باید هزینه اضافه پرداخت می كردیم . كه بی خیال شدیم . اتاقها تمیز و ساده و شیك بودند لباسها رو عوض كردیم و برای كشف هتل اومدیم بیرون .

از باغ سرسبزی عبور كردیم كه بعدش استخرها شروع می شد . 2 تا استخر بزرگ كه تفاوت ارتفاع داشت و آبش فوق العاده تمیز و شفاف بود كنار استخر چند تا مربی با توریست ها با یك اهنگ بسیار زیبا و هیجان انگیز (كه هر وقت الان می شنویم یاد آنتالیا می افتیم )به نوعی مشغول ر ق ص و ورزش بودن سه تا سرسره آبی هم داشت كه فقط یكیش فعال بود و یك فواره با فشار آب زیاد وسط استخر هم بود كه جون می داد بری زیرش .  روبرو هتل دریا بود و پشت هتل یك كوه خیلی زیبا و سرسبز فضای  و ویو هتل عالی .

از ساعت 10 به بعد بار پیش استخر فعال بود و هر نوع نوشیدنی كه مایل به خوردنش بودید قابل خوردن بود هر چه دوست داشتید .  از ساعت 11 تا 13 انواع پیتزا . سالاد . ساندویج همبرگر و سیب زمینی سرخ هم سرو می شد كه پیتزا و سیب زمینیش خوب بود .

رفتیم پیش ساحل كه كلی تخت و سایه بون گذاشته بودن و یك اسكله هم بود كه می شد بریم روش و از اونجا بپریم تو دریا و شناااااا آبش عالی بوددددددددد خیلی . برا كسایی كه شنا بلدن دریاش خیلی خوب بود وقتی از رو اسكله می پریدیم تو اب و شنا می كردیم لذت بخش بود .  ولی ساحلش سنگی بود و سخت بود راه رفتن بدون كفش و دمپایی كنار ساحل و داخل آب و پیشنهادم اینكه كه با دمپایی یا كفش بندی برید تو آب اگه می خواین كنار ساحل راه برید یا اون جلو آب بازی كنید .

هتل پر از توریستهایی از كشورهای روسیه – اوكراین – آلمان و آمریكا بود كه توریست های روسی بیشتر و ایرانی هم بغیر از ما كلا 7-8 نفر بیشتر نبودند كه اینم از مزایای این هتل بود .

برنامه هتل به این صورت بود كه بغیر از استفاده از ماساژ و چند مورد دیگه بقیه رایگان بود

از ساعت 7 تا 10 صبحانه – 10 تا 11 صبحانه دیر هنگام – 12تا 2.30 نهار – 11تا 13 فست فود – 16تا 17 شیرینی و بستنی و یك پیش غذا خوشمزه ! – 19-21.30 شام

از 9 صبح تا 12 ظهر برنامه ورزش و رق ص كنار استخرها

از 19تا 20 برنامه د ی س ك و برای بچه ها

از 20-21.30 برنامه های نمایشی خیلی جالب همراه با مسابقه و رق ص برای بزرگسالا

22.30 به بعد همم د ی س ك و

از همین اول خدمت دوستای عزیز عرض كنم كه با این امكانات و برنامه ها شما هیچ احتیاجی به این كه از هتل خارج بشین ندارین و تو این یك هفته حتما خیلی بهتون خوش می گذره . برا ما كه این جوری بود و كلا 2 بار بعد از ظهر از هتل خارج شدیم .

روز اول بعد از كلی شنا تو استخرهای تمیزش رفتیم برا نهار . منو نهار هم مثل صبحانه كامل بود و باربیكیو هم داشت كه هر روز یك مدل گوشت یا مرغ یا ماهی روش كباب م یشد (مرغ بیشتر) و یك دكه مانندی پر از انواع میوه های تازه و خوشمزه و از همه بهتر 3 تا میز پر از انواع شیرینی – كیك  - و دسر برای كسایی مثل من كه عاشق شیرینی جات هستند و انواع نوشیدنی هم مهیا بود .

اینم عکسهای خوشمزه

شام هم از نهار مفصل تر و بهتر بود و نهار و شام و صبحونه رو هم می شد داخل رستوران و هم بیرون تو محوطه باز میل كنید . خلاصه كنم خدمتتون پذیرایی هتل طوری بود كه ما از روز سوم به بعد از هر چی غذا و شیرینی و میوه و نوشیدنی بیزار شده بودیم و فقط برا خنده و مسخره بازی و گذروندن اوقات خوش می رفتیم رستوران .

در طول اقامتمون هم یك نوبت می شد از رستوران لاراكارت استقاده كرد و ما همون روز اول از یك خانم كه داخل لابی میزش بود جا رزرو كردیم .  هر روز یك غذا مخصوص فرانسه – ایتالیا – ترك و دریایی داشت كه ما غذا فرانسوی رو انتخاب كردیم . محل سرو غذا در طبقه بالا رستوران هم سطح لابی هتل بود . حتما این رو در نظر داشته باشید كه سر وقتی كه رو كارتتون نوشته برای شام تشریف ببرید چون اگه مثل ما دیر برید اونا دیگه سرویس نمی دن . ما هم چون براشون توضیح دادیم تونستیم وارد شیم از قبل یك میز به تعداد ما چیده بودن كه نشستیم . دو نوع پیش غذا اول آوردن كه یك چیزهایی مثل میگو های ریز و اسفناج . كدو و... داخلش بود كه هیچ كدوممون خوشمون نیومد و بیشتر اینجا برامون حالت تفریح داشت تا غذا خوردن. از رو منو هر كس غذا اصلی رو كه شامل استیك ماهی و گوشت یا مرغ بود انتخاب كردیم كه یك 20دقیقه ایی طول كشید تا آماده شد . تزئین غذاشون قشنك بود . ماهی و استیك گوشت رو پیشنهاد می دم . باز شلوغی و ادا در آوردن دوستان شروع شد كه این چیه بد ه وو... و بلند شدن بغیر از من و دوستم همگی رفتن رستوران پایین كه تنوع غذاشم اونشب خیلی خوب بود ولی ما دونفر نشستیم بعد غذا و نوشیدنی هم سفارش دسر دادیم كه یك كیك شكلاتی خوشمزه بود . من كه خوشم اومد از این روش پذیرایی خیلی منظم و طبق اصول بود .  بعد رفتیم پایین كه دیدیم دوستان كلی به خودشون رسیده بودن!

هر شب ساعت 8.30 یك برنامه نمایشی همراه با مسابقه تو سالن تئاترش كه سر باز بود اجرا می شد كه هم سرگرم كننده بود و هم شاد اون شب برنامه شب تركی بود كه مثل اینكه هفته ایی یك بار در هتلها اجرا می شه . یك گروه 20 نفره دختر و پسر با آهنگها و رقصهای اصیل تركی یك ساعت خوش رو اونشب برامون رقم زدند كه خیلی بهمون خوش گذاشت . برنامه اخر شبش هم جالب بود ساعت 2  خوابیدیم .

تو این یك هفته كارمون شده بود شنا تو استخر و دریا و استراحت  . استخرسرباز هتل عالی بود استخر بزرگ خیلی خیلی تمیز و شفاف و یك فواره آب وسطش كه جون می داد بری زیرش . از سرسره های آبیش یكی درست بود كه یك سرسره آبی معمولی بود . استخر سرپوشیدش خلوت و تمیز بود كه یك بار هم اونجا رفتیم  برا سونا و جكوزی باید شارژ می كردیم . حموم تركیش  هم با اونی كه تو استابول رفتیم فرقی نداشت یك كوچولو اونجا رفتیم . كنار ساحل رو سكو تختهای و صندلی هایی چیده بودن برا دراز كشیدن و استراحت كه با اون هوا و منظره دریا روبرو و كوههای سبز و زیبا در پشت سرت خیلی می چسبید استراحت و ریلكس كردن اونجا .

كلا تو هفت روز اقامتمون دو بار بعد از ظهر از هتل خارج شدیم . یك بار به وسیله مینی بوسهایی كه از كنار هتل به سمت آنتالیا حركت می كردند به فروشگاه میگروس رفتیم نفری 2.5 لیر اگه اشتباه نكنم كه روبروش هم شهربازی آنتالیا تو كه اونجا فرصت نشد بریم ولی به نظر جالب می یومد . فروشگاه میگروس قیمتهاش گرون بود و ما فقط از فروشگاه السی واكی یك مقدار خرید كردیم (كلا تو این سفرمون قصد خرید نداشتیم الا یك مقداری واسه نی نی فقط) از فروشگاه میگروس باز با مینی بوس رفتیم به مركز شهر آنتالیا میدان جمهوریت كه قسمت قدیم آنتالیا هم اونجا بود .

خیلی محیط زیبا با خیابان های سنگ فرش شده و فروشگاهای متعدد . یك گروه موسیقی با كلی نوازنده هم تو میدون داشتند تمرین می كردند برا شب كه اونجا اجرا داشتند . از این قسمت شهر خیلی خوشم اومد یك مقداری سنتی  و با بافت قدیمی . پیشنهاد می دم حتما یك بعد از ظهر رو به اینجا اختصاص بدید برا قدم زدن و خرید خوب بود و می تونید وقتتون رو اینجا سپری كنید . تا ساعت 22 اینجا بودیم و با یك مینی بوس با راهنمایی یك پیرمرد مهربون به سمت هتل برگشتیم باید دو بار مینی بوس رو عوض می كردیم كه بنده خدا برامون وایستاد كلی تا سوار مینی بوس بعدی بشیم . برگشتمون خیلی طول كشید . شاید مسیرهای سریع تری هم بود كه می شد برا برگشت انتخاب كنیم كه بلد نبودیم . خلاصه خسته و گشنه برگشتیم هتل كه بریم بیرون یك چیزی بخوریم برعكس روزهای قبل كه هیچ وقت احساس گشنگی نداشتیم به بركت سرویس هتل . شام هتل ساعت 9.30 تمون می شد تو لابی به فكرم رسید ببینم شاید برا خوردن چیزی تو هتل این موقع 12 شب پیدا بشه از رسپشن سوال كردم با كمال تعجب گفت ساعت 12.30 شام دیر هنگام سرو می شه همگی خوشحال از این بابت رفتیم رستوران كه بله دو مدل غذا یكی مرغ  با برنج و یك خوراك گوشتی دیگه با سوپ و سالاد و مقداری میوه سر میزها آماده بود كه تو این مدت سفر همین پلو با مرغ اون شب هم خوشمزه بود وخیلی به همون چسبید و یك خاطره خوب از این هتل واسم موند (شام دیر هنگام!)

تو لابی هتل بارش 24 ساعته بازه و می تونید استفاده كنید تو لابی و راهروها اینترنت وایرلست جواب می ده كه رایگان بود .

تو خیابون بیرون هتل پر بود از فروشگاهای مختلف و رستوران و چند سوپرماركت  كه قیمتاش بخاطر اینكه منطقه توریستیه به طبع یك مقدار گرونه ولی باز هم می تونید خریدهای خوبی داشته باشید ما كه چیزهای قشنگ و با كیفیتی مثل كفش و جوله و لباس برا نی نی خریدیم همچنین چند فروشگاه صنایع دستی هم اینجا بود كه دیدینش خالی از لطف نیست و چیزهایی می بینید كه قبلا شاید این مدلیشو ندیده باشید 18+

( البته این قیمت ها برا خرداد ماه كه دلار آزاد 1800 بود به نظر بازم خوب بود الان رو نمی دونم !!! یادش بخیر ......)

یك روزمون رو هم باز بعد از ظهر رفتیم فروشگاه بزرگ Özdilekpark كه لیدر تور اینجا رو پیشنهاد داده بود البته برا هر نفر 25 دلار می گرفت . كه ما خودمون با مینی بوس از جلو هتل رفتیم كه راحت هم بود . این مركز خرید به نسبت جدید بود خیلی بزرگ با انواع فروشگاههای مارك داره . اینجا ما كلی خرید كردیم فروشگاه ال سی واكی هم تنوع خوبی داشت و قیمتهاش حراج شده بود . می تونید شما دوستان هم خرید خوبی از اینجا داشته باشید و پیشنهاد می كنم كه این مركز خرید رو تشریف ببرید از میگروس خیلی بهتر بود و می شد خرید كرد . برا برگشت این بار با تاكسی برگشتیم كه همگی جا شدیم توش و كرایش تا هتل 60هزار تومن شد!

دوستانمون كه عشق خرید بودن هم یك روز رفتن 4 شنبه بازار آنتالیا كه ما نرفتیم و موندیم هتل و شنا و تفریح . وقتی برگشتن اونجور كه تعریف می كردند قیمتهاش خوب بوده و كلی خرید داشتند از اونجا.  آدرس رو هم از پذیرش گرفته بودن و راحت رفته بودن و برگشته بودن .

روز آخر پروازمون ساعت 10 شب بود ساعت 2 اتاق هارو تحویل دادیم و وسایل رو تو لابی گذاشتیم می شد تو لابی راحت استراحت كرد . كنار ساحل رفتیم قدم زدیم هوا عالی بود ساعت 4 هم وقت سرو بستنی و شیرینی و کومپیر ( سیب زمینی تنوری شکم پر) بود كه با هر چی دلتون می خواست پر می كرد . كه اونجا نشستیم و هر چی دوست داشتیم خوردیم و كلی عكس گرفتیم . ساعت 19 ترانسفر اومد دنبالمون و بقیه مسافرها رو هم از هتلهای دیگه سوار كردند و به سمت فرودگاه رفتیم بازم اینجا از انتخاب و اقامتمون تو این هتل راضی بودیم .

تو مسیر محل چندین هتل رو كه قبل تو سایتها معرفی كرده بودن و همچنین چند فروشگاه مثل دپو كه نشد بریم و پشت فرودگاه بود رو لیدر نشونمون داد . تشریفات پرواز رو انجام دادیم و وارد سالن ترانزیت شدیم . پرواز همون اطلس جت بود و دقیقا نشستن هاش مثل پرواز قبلی افتضاح بود ولی این بار دیگه برامون عادی شده بود ....

ساعت 5 از فرودگاه امام با اتوبوس مستقیم رفتیم فرودگاه مهرآباد واز شانسمون لیست انتظار جا داد و ساعت 8 صبح رسیدیم خونمون و اصلا الاف نشدیم این سری .

جای همگی خالی مسافرت خیلی خوبی بود در كنار خانواده و دوستانم

توصیه ها :

من چون استانبول یك باررفته بودم همیشه فكر می كردم دیگه به تركیه مسافرت نخواهم كرد و یك بار كافیه برا هر كشور ولی وقتی این سفر بنا به دلایلی جور شد و اومدم دیدیم با سفرهای قبلی فرق داشت و به همین خاطر پیشنهاد می كنم اگه برای خرید و دیدین آثار باستانی می خواین بیان تركیه استانبول برید و اگه برا استراحت حتما شهرهای ساحلی تركیه مثل آنتالیا – كوش اداسی و... رو انتخاب كنید و هتل هم حتما 5 ستاره بگیرید و قبلش راجع به هتلتون و خدماتش و موقعیت مكانیش تحقیق كنید . در این صورت حتما اوقات خوشی رو خواهید داشت . من سفر به آنتالیا رو و اقامت تو هتلهای 5 ستاره خوبش رو به كسایی پیشنهاد می دم كه بعد مدتی كار مداوم واقعا احتیاج به یك آرامش خاطر و استراحت  و به قولی ریلكس كردن دارن .

ما تو آخر خرداد رفتیم آنتالیا به نظرم فصل خیلی خوبی هست برا سفر به این خاطر كه هوای اونجا خیلی گرم نشده هنوزو میشه از امكانات آبی استفاده و خیلی هم شلوغ نیست هنوز . كلا آنتالیا و شهرهای مشابش براسفر خانوادگی جای خوبیه و به فرزندانتون خیلی خوش خواهد گذشت با امكاناتی كه برا بچه ها فراهم كردن  . فصل های سیزن سفر به انتالیا از تیرماه شروع می شه كه قیمتهاش هم یك دفعه خیلی میره بالا مثلا ما 1200 رفتیم یك هفته بعد تو تیرماه همین هتل شد 1900 و بیشتر!  تو فصلی برید كه بتونید از استخرها و دریا استفاده كنید اگه این دو نباشه بنظرم آنتالیا معنی پیدا نمی كنه سفرش بهش .. (مگه چقدر می شه اونجا غذا و نوشیدنی خورد! تازه اگه فعالیتی هم نداشته باشید كه بدتر ) پس با این فكر اونجا نرید كه پشیمون می شید.  مثل ایام عید كه از دوستانم اون موقع سفر كرده بودند و نتونسته بودن از استخر و دریا و پارك آبی استفاده كنند و خیلی راضی نبودن با اینكه قیمتها هم اون موقع بالاست از اردیبهشت به بعد عالیه برا سفر تا آخر اواسط مهر ماه. بازم تاكید می كنم كه تو انتخاب هتلتون دقت كنید و قبلش تحقیق كاملی داشته باشید .

برگرفته از:http://biyataberavimsafar.blogfa.com/

[ پنجشنبه 5 تیر 1393 ] [ 10:53 ق.ظ ] [ mohammad ad ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.