سفرنامه

برای نوروز 93 کلی فکر کردیم که کجا بریم و چی کار کنیم هر چی تو سایت تور ها گشت و گذار کردیم بازهم دیدیم هیچ جا بهتر از ترکیه نیست به همین خاطر یه شهر رو که تا حالا نرفته بودیم به نام الانیا رو انتخاب کردیم و اقدام به گرفتن تور کردیم

اب و هوای الانیا در نوروز

با توجه به اینکه تو محوطه هتل یه تابلو دیجیتال بود که دمای هوا رو لحظه به لحظه ثبت میکرد باید بگم که از ساعت 10صبح دمای هوا از 19درجه سانتیگراد شروع میشد و 12ظهر هوا20الی21 می شد و حدود ساعت 2الی3به 23الی24هم می رسید ولی با توجه به اینکه استخرهای روباز هتل آب گرم داشتن  از ساعت 11الی 3 می شود در محیط باز شنا کرد

شهرالانیا

این شهر یکی از شهرهای استان انتالیا است که حدود 120کیلومتر با شهرانتالیا فاصله دارد کل فضای اطراف شهر پوشیده از جنگل وباغهای مرکبات است مهم ترین خیابان ان اتاترک است که خیابانی بسیار زیبا است کف ان سنگ فرش و بلوار وسط ان درخت کاری شده و اطراف این خیابان بازار و مغازه های متنوعی وجود دارد این شهر باتوجه به اینکه در کنار دریا واقع شده است در طول گسترده شده است ویکی از شهرهای داراز است و در بعضی نقاط شهر ساحل سازی شده وبرای شنا کردن در دریا مناسب هستند وبیشتر ساحل توسط هتل ها اشغال شده اند هتل های بزرگ این شهر اکثرا در خارج شهر واقع شده اند مثلا فاصله هتل ما تا مرکز شهر حدود 25تا 30 کیلومتر بود که برای رفتن تا مرکز شهر برای یک ون که گنجایش ان 9نفر بود باید 40لیره ترک پرداخت می کردیم هر چند اولین بار که ما خواستیم به شهر برویم به دلیل عدم اگاهی تاکسی از ما 50 دلار گرفت که باید مراقب باشید چون ازاین اتفاقات زیاد می افتد.

هتل لانگ بیچ

این هتل یکی از بزرگترین هتل هایی است که من تا به حال دیده ام دارای 730 اتاق سه استخر روباز که یکی از انها در بالا و دیگری در پاپپن که اب قسمت بالا به صورت ابشار به قسمت پایین انتقال می یابد و یکی هم در کنار ساحل که استخر کنار ساحل با هتل بوسیله یک جاده جدا شده بود که برای دسترسی به آن زیر جاده تونل زده بودند که شما به هیج وجه احساس جدا بودن نمی کردید.

هتل دارای برنامه های مختلفی بود از قبیل مسابقات مختلف که صبح برگذار میشد مانند دارت والیبال تنیس و....

همچنین از ساعت 9الی 9.30شب برنامه های خاص برای بچه ها و از ساعت 9.30تا 12 شب برنامه شب ایرانی داشت که گروههای خواننده ایرانی هر شب برنامه اجرا می کردن

رستوران هتل که میشه گفت یه رستوران خیلی بزرگ بود هر روز صبحانه نهار و شام را در تنوع خیلی زیاد سرو می کردن که شامل پیش غذا و غذای اصلی و انواع دسرها بود.

در کنار ساحل یعنی ان طرف جاده یه اسنک بار بود بود که از ساعت 12 تا 6 بعد از ظهر کنار بار انواع مرغ سوخاری همبرگر و چند نمونه پیتزا و میوه ماست و چندین نمونه فست فود دیگه میداد البته باید بگم که همه این امکانات به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار میگیرد و جز امکانات هتل است.

در قسمت 1- هتل یه بار بود که هرروز بعد از ظهر از ساعت 4 الی 5.30 به بچه ها بستی رایگان میداد که اسم بار اون house بود.

از دیگر امکانات هتل مبشه اتاق بازی بچه ها رو نام برد که شما میتونید بچه خودتون رو اونجا بذارید و مربیان اونجا با هر روش ممکن اونو سرگرم میکنند و جای بسیار مناسبی برای بچه ها است.

تور سافاری

این تور از محدود تورهایی است که من تو این سفر رفتم ولی باید بگم که خیلی خوش گذشت قیمت تور 40 دلار بود البته تو سطح شهر میتونید اونو با قیمت کمتری مثلا 15تا 20 دلار تهیه کنید که ما این کار رو نکردیم ولی در کل حوالی ساعت 9 صبح جبپ ها میان دنبال شما و تو هرجیپ 8 نفر سوار میکنه و از مسیر های جنگلی و کوهستانی شما رو به یه نقطه ای از کوه تاراز می برند البته دو ایستگاه در بین راه است یکی بلند ترین نقطه شهر که از اونجا به تمام شهر مشرف هستید و در ایستگاه بعدی شما رو به چادر های نمادین عشایر می برن که شما میتونید با لباس های محلی عکس بگیرید .

بعد از اون به استراحت گاه نهایی میرسید که خیلی زیبا و باصفا است و نهار رو اونجا میخورید و سپسبرگشتیم

خرید در الانیا

پیشنهاد من برای خرید در الانیا فقط از فروشگاههایی است که دارای این مارک هستند عکس سردر فروشگاه رو پایین براتون گذاشتم البته یه مرکز خرید به نام الانیوم هم هست که بازم از نمایندگی این مارک تو اونجا میشه خرید کرد قیمت های اون مناسب تر از بقیه جاها است دیگه فروشگاهی من ندیدم که قیمت خوب داشته باشه البته من خیلی تو بازار ها نگشتم شاید هم باشه من از همسفر های دیگه ادرس گرفتم و مستقیم رفتم اونجا و یه مقداری لباس خریدم.

برگرفته از:

[ پنجشنبه 21 آبان 1394 ] [ 06:19 ب.ظ ] [ mohammad ad ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.